våran prins Viggo <3

äntligen är våran underbara prins hos oss. känns helt overkligt än. tror inte jag fattat att jag blivit mamma för än vi kommit hem. kanske ska hem imorgon, får se hur det går med amningen nu under dagen. för lillen har inte vart sugen på att äta över huvud taget... så först i natt vid 3 så sög han första gången. så hoppas det kommer igång under dagen<3

skriver bara lite kort om förlossningen nu. kom in till förlossningen 6,30 på morgonen efter att har haft tok onda värkar var 5 de minut sen kl 21 kvällen innan... (i 9 timmar:/ ) va då öppen nästan 2!!! sen fick jag en morfin spruta så att jag skulle få sova lite. sov då i ca 3 timmar.. sen fortsatte värkarna och de blev sjukt mycket starkare och ondare. vid kl 21 (tror jag) så va jag öppen 4... sjukt segt. hade jätte ont av värkarna så la mig i ett bad. himla skönt. låg där i i ca 2 timmar (tror jag) så va uppe vid 23. hade inte öppnat mig så mycket mer då heller har jag för mig. sen helt plötsligt så va jag öppen 10 och så kom viggo ut. det gick på under en timme att öppnas de sista 6 cm. helt galet. hann inte ens få någon bedövning! haha.. bara lustgas.. jag som skulle tagit ryggbedövning och allt.. men nej då vår lille prins ville komma ut så snabbt så det hanns inte med;) han var ute 00,25.

han vägde 3765g och va 50 cm lång <3

han e så helt underbar vacker våran son. kan inte sluta titta på han. han e så söööt med sit super blonda hår:) hihi
hade till en början svårt att se någon likhet mellan viggo och mig eller peter men nu ser jag bara peter i han <3

blev ett tok långt inlägg ändå jag som bara hade tänkt att skriva lite granna..
men nu ska vi ta och se om lille prinsen vill äta lite. snart kommer hans pappa tillbaka med. han fick sova hemma inatt så jag hade viggo själv så att han fick sova ut så nu när han kommer ska jag få sova så ska ama nu så att jag kan lägga mig så fort peter kommer.
helt otroligt sån kärlek jag har till peter.. känndes verkligen igår när han åkte hem på kvällen! urs det värsta jag vart med om. men nu är han snart här hos oss igen <3 <3 han e världens bästa pappa han <3 <3


Kommentarer
Postat av: Anja

Vad härligt att allt gick så bra o att ni alla mår bra o att du älskar allt:D

Längtar te jag e frisk o kan hålla lille Viggo:D

2012-02-25 @ 19:43:50
URL: http://bettyooop.blogspot.com
Postat av: Sofie

Men vad härligt med en bebis! Blir inte lite sugen ;-). När du skrev om hur hemskt det var när Peter åkte från dig mindes jag min ensamma natt, håller med dig helt och fullt. FY FASEN! Stor kram till er, mysigt på!

2012-02-26 @ 08:44:54
URL: http://www.hammarqvist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0